Aprovada l’activació d’un protocol davant situacions d’assetjament vial a la calçada a persones amb bicicleta, cicle o VMP, per part de persones conductores de vehicles motoritzats.

Amb l’objectiu de donar una resposta articulada a les situacions d’assetjament vial que puguin patir les persones conductores de bicicletes o VMP per part de persones conductores de vehicles motoritzats Granollers Pedala va proposar fa unes setmanes la definició i aprovació d’un protocol per part de tots els grups polítics de l’Ajuntament que el passat dimarts 30 de març, finalment, es va aprovar al ple ordinari amb el vot favorable de tots els grups i l’abstenció de Primàries.

Aquest protocol d’assetjament que podeu consultar al nostre web està orientat a:

  • Evitar la repetició de maniobres d’assetjament a ciclistes o persones amb VMPs per part de persones conductores de vehicles motoritzats.
  • Donar seguretat a les persones que es mouen amb bicicleta o VMPs evitant la confrontació directa amb persones conductors de vehicles motoritzats que hagin fet maniobres d’assetjament vial.
  • Prevenir les conductes d’assetjament vial a ciclistes o persones amb VMPs.

Però que es considera com a maniobra d’assetjament?
En base a l’ordenança de Terrassa, que és la que s’ha tingut en compte a l’hora d’elaborar el protocol per a Granollers les maniobres d’assetjament són:

  • No respectar les distàncies de seguretat, fer llums o ús del clàxon o altres, que constitueixin un intent de modificar la trajectòria o marxa dins del carril de circulació, o impliquin un risc per a la seguretat de la persona conductora.
  • El comportament verbal que, per part de les persones conductores de vehicles motoritzats, tingui com a objectiu o produeixi l’efecte d’intimidar la persona ciclista o usuària de VMP per què modifiqui la trajectòria o marxa dins del carril de circulació.

La importància de la col·laboració entre Policia Local i Granollers Pedala
Un dels aspectes que s’ha considerat clau en l’activació a la ciutat de Terrassa que ha servit de referent, és la col·laboració entre l’Associació de persones usuàries de la Bicicleta (BITER) i el cos de la Policia Local. Una col·laboració que es considera també essencial, amb el suport de les Regidories i Serveis Municipals corresponents, per dur a la pràctica el protocol a Granollers.

PODEU CONSULTAR EL PDF CLICANT AQUÍ.

Posted on 31 Març 2021, in Ciclologística, General and tagged , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: