Comunicat d’Adhesió crítica al Pacte de Ciutat

Comunicat d’Adhesió de l’Associació Granollers Pedala al Pacte de Ciutat de Granollers per recuperar el dinamisme i la vitalitat arran de la Covid-19

18 de febrer de 2021

Des de l’Associació Granollers Pedala volem manifestar públicament la voluntat d’adhesió de l’entitat als compromisos recollits al Pacte de Ciutat de Granollers, per recuperar el dinamisme i la vitalitat arran de la Covid-19.

Per la naturalesa i raó de ser de la nostra entitat, ens sentim especialment interpel·lades pel 3r dels compromisos “Treballem per una ciutat saludable i sostenible” i hem posat, posem i posarem tota l’energia i capacitat de treball al servei de la ciutat, per avançar cap un model de mobilitat que incorpori plenament la bicicleta com a opció viable, segura i efectiva per als desplaçaments quotidians de tot tipus de persones.

El procés de treball per a l’elaboració del Pacte, al que se’ns ha convidat a participar, ens ha permès transmetre les propostes que considerem més rellevants i estratègiques per impulsar l’ús de la bicicleta com a opció de mobilitat quotidiana, i avançar així cap a un model de ciutat més saludable, sostenible, i resilient.

Des del seu origen, la proposta principal i central de la nostra entitat ha estat la necessitat de desplegar una xarxa pedalable que connecti tots els barris i principals equipaments de la ciutat. Una proposta que, entre d’altres, s’ha transmès de forma clara a les sessions en les que hem pogut participar, i que ha estat compartida per bona part de les participants, però que en canvi, no ha quedat recollida al document final del Pacte.

Celebrem els compromisos formulats per a la ciutadania, entitats i empreses de cara a impulsar i promoure l’ús de la bicicleta, però resulta sorprenent i contradictori, i no podem sinó lamentar, que per part de l’Ajuntament no s’assumeix el compromís de desplegar aquesta xarxa pedalable, que és l’element indispensable i necessari perquè les persones puguin moure’s amb bicicleta de forma segura. Una xarxa que no es pot considerar de cap manera resolta amb la Declaració de Ciutat 30, i que requereix de carrils bici segregats en aquells carrers amb més trànsit, reduint l’espai actualment destinat al vehicle motoritzat.

Per això reclamem novament, que el Pacte de Ciutat incorpori el desplegament d’aquesta xarxa pedalable connectant els barris i equipaments de la ciutat, fent possible i viable l’ús segur de la bicicleta com una opció de mobilitat quotidiana per al conjunt de la ciutadania.

La Junta de l’Associació Granollers Pedala.

Posted on 18 febrer 2021, in General. Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: