El proper diumenge 17 de setembre, dins el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, farem aquesta pedalada urbana enllaçant els Centres d’Educació Secundària públics i concertats de Granollers per reivindicar el dret d’adolescents i joves a moure’s amb bicicleta per la nostra ciutat amb autonomia i seguretat.
L’ús de la bicicleta entre adolescents i joves facilita l’adquisició d’autonomia personal i un major coneixement de la ciutat, facilitant el desplaçament quotidià als centres educatius, i també acostant l’oferta dels equipaments culturals a la població resident als barris més allunyats del centre de la ciutat, i agilitzant el desplaçament als equipaments esportius. Cal doncs que l’espai públic de la ciutat s’adeqüi per facilitar el trànsit segur i eficient de persones amb bicicleta, i que als centres educatius i equipaments es garanteixi i l’aparcament segur de bicicletes.
Ens trobarem com sempre a partir de les 10h a la plaça de la Corona per obrir inscripcions per sortir a les 10:30h.
Al finalitzar realitzarem la foto àreea d’una E formada per les persones participants de la pedalada per simbolitzar la necessitat d’impulsar l’ús de la bicicleta en l’àmbit Educatiu, i com a part del mosaic que es farà amb les diverses entitats de la FEMBici (Federació d’Entitats per la Mobilitat amb Bicicleta de Catalunya) en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.