La bicicleta ha anat tornat durant els darrers temps a tenir una certa presència en l’àmbit polític de la ciutat. En els programes dels darrers comicis municipals diversos partits van incloure mesures de promoció de la bici, i aquesta ha esdevingut un dels principals reptes pendents que té la ciutat de Granollers a dia d’avui.
L’inici dels treballs per la revisió de l’actual Pla de de Mobilitat ja esgotat, posa sobre la taula la necessitat de prioritzar el transport públic i la mobilitat en bicicleta, que encara registren índexs molt baixos, i possibilitar una transformació dels hàbits de mobilitat encara massa basats en l’ús del cotxe per a distàncies mitjanes i mobilitat interurbana, i afavorint un model de ciutat més saludable i sostenible, amb menys contaminació i amb un espai públic més equilibrat i de més qualitat.
És en aquest context, que des de l’Associació Granollers Pedala volem plantejar alguns criteris generals i possibles solucions i traçats, en clau propositiva , per tal d’alimentar el debat ciutadà sobre la necessitat i la urgència d’adequar i preparar els carrers i l’espai públic de la ciutat per acollir un nombre creixent d’usuaris de la bici, i promoure que moltes més persones vegin en la bicicleta una opció factible per la seva mobilitat quotidiana.